środa, 5 grudnia 2012

Trzy książki na zimny wieczór


Kiedy na dworze jest zimno i nie mam ochoty nigdzie wychodzić wieczorem, a mam wolny czas najczęściej oglądam ulubione seriale :D Jednak coraz częściej sięgam po różne książki. Oto 3, które moim zdaniem warte są poświęcenia czasu :



1. "Stalin Dwór Czerwonego Cara " -Simon Sebag Montefiore 

Napisano wiele książek o Stalinie, o jego polityce, czy życiu prywatnym. Ta książka różni się jednak od innych tym, że autor stosunkowo mało uwagi poświęcił na politykę dyktatora,  a skupił się na jego najbliższym otoczeniu i na jego portrecie psychologicznym. Książka naprawdę warta poświęconego czasu zwłaszcza dla osób, które interesują się historią.


2. " Marianna i Róże" - Janina Fedorowicz, Joanna Konopińska 

Ta książka to rodzaj pamiętnika napisanego na podstawie archiwum dwóch rodzin na przełomie XIX i XX wieku. Opisane w niej są dzieje ziemiańskiej rodziny, tradycje, zwyczaje, spisane przez tytułową Mariannę. Książka opowiada o życiu szlachcianki Marianny Jasieckiej, jej męża Michała i całej jej rodziny. 

3. "Mała Czarna Księga Stylu" - Nina Garcia 

  Książka jest prezentem od mojej kochanej Magdy, dziekuję jeszcze raz :*
 Nina Garcia doskonale znana jako surowa i nieomylna wyrocznia w programie telewizyjnym "Project Runaway"  spisała wszystkie swoje przemyślenia na temat mody. Umieściła też ciekawe, cytaty znanych ludzi mody. Jak dla mnie książka nie jest dla jednorazowego przeczytania. Zawarte w niej przemyślenia i fakty są na tyle ponadczasowe, że nawet za 50 lat będą modne. 


I moje ulubione cytaty:








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz